وبلاگ

توضیح وبلاگ من

مقاله-پروژه و پایان نامه | قسمت 5 – 10

 
تاریخ: 19-09-01
نویسنده: نجفی زهرا

” چنین بیان شده است که دو تیرانداز مسئول حادثه غم انگیز کلومبین در سال ۱۹۹۹ مثال خوبی از حساسیت افراد جوان در مقابل تصاویر خشن رسانه های الکترونیک است . “

 

تصور می رود که دو پسر مذکور ، کاراکترهایی را تقلید می‌کردند که در کامپیوتر خانگی از بازی Doom لذت می برده اند ، که توسط ارتش ایالات متحده برای ، آموزش سربازان جهت کشتن مؤثر تهیه شده بود .

 

هنگامی که مرکز ( simon wiesnthal center ) که ‌گروه‌های متنفر از اینترنت پیروی می‌کند جستجویی کرد و یک نسخه از وب سایت هریس را با ورژن Doom یافت . در ورژن وی دوتیرانداز دارد که هر یک مهارت‌های فوق العاده و مهمات نامحدود می جنگند ، و دیگری کاراکترهای بازی نمی توانند مقابله بکنند .

 

دو مورد از مطالعات جدید از روزنامه شخصیت و روانشناسی اجتماعی اضافه کردند و بعضی از علوم دیگر ادعا دارند که بازی‌های خشن و خشونت بار کامپیوتری و ویدئویی ، پرخاشگری را افزایش می‌دهد .

 

این دو مطالعات بعلاوه تحقیقات دیگری که روی بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی صورت گرفته همگی درهمان جهت سیر می‌کند، محققی بنام ( craiga) اندرسون دارای مدرک ( P.h.D ) از دانشگاه لووای آمریکا درباره ی یک شبکه ی اختصاصی بنام ( MD ) می‌گوید : آن یک جهتی است که هیچ پیش‌بینی برای آن نشده است. به خاطر اینکه نتیجه ی بازی‌های خشونت بار کامپیوتری و ویدئویی شبیهه فیلم های خشونت بار تلویزیون است.

 

اساسا ً بچه هایی که بازی‌های خشونت بار و خشن کامپیوتری و ویدئویی بازی می‌کنند در معرض این می‌باشند. که مردمان( وحشی ‌و خطرناک باشند . )

 

( روی دو مطالعه ی و تحقیق اخیراًً آقای اندرسون ، با آقای کارن E دیل دارای مدرک P.h.D از دانشگاه لینیوز – رین در شهر هکوری کار کردند ، او آن زمان با دانشگاه میزوری کلمبیا همکاری داشته است . )

 

اولین تحقیق روی بیش از ۲۰۰ دانشجوی دانشگاه ، درباره ی رفتارهای پرخاشگرانه شان انجام شده است ، و هر رفتار مختلفی که درگذشته ی نزدیک انجام شده بررسی شده است . در ارتباط با انواع بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی خشن ، که بازی کرده‌اند ، و اغلب چگونه بازی کرده‌اند.

 

محققین همچنین یافته اند که بیشترین وقتی که یک دانش آموز در گذشته صرف دیدن بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی ‌کرده‌است ، نمرات دانشگاهی او تنزل ‌کرده‌است .

 

دومین تحقیق مطرح شده بود که نشان داده که ترمهای کوتاه با پرخاشگری و خشونت های ویدئویی ارتباط دارد . بیش از۲۰۰ دانشجوی دانشکده بازی ویدئویی و کامپیوتری خشونت بار و یا بدون خشونت بازی کرده‌اند این بازی‌ها دارای سطوح مشکل مشابهی هستند .

 

‌بنابرین‏ ناامیدی از انجام بازی‌ها می‌تواند عامل مهم پرخاشگری باشد .

 

دانش آموزان این بازی‌ها را در سه مرحله بازی می کرده‌اند . در دو بخش جدا از هم که حدود یک هفته بین شان فاصله بود . بعد از اینکه دانش آموزان بازی‌ها را در سه مرحله بازی می‌کردند در مرحله سوم آن ها مجبور بودند بازی را با سر و صدای زیادی دنبال کنند و اگر بازی را گم می‌کردند حریفشان متوجه می شد . آنهایی که بازی‌ها را با سر و صدای وحشتناک تر از دیگران بازی می‌کردند ، در تحقیق نشان داده شده که بیشتر پرخاشگرتر بودند .

 

و همچنین تحقیقات نشان داد که زنان به مراتب در خصومت و خشونت درسطوح پایین تری بودند.

 

” ما اکنون می‌دانیم که بازی کردن با بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی خشن و خشونت بار حتی برای یک دوره کوتاه رفتارهای پرخاشگرانه در کودکان و نوجوانان را افزایش می‌دهد .”

 

اندرسون می‌گوید ” ( کسانی که قبل از مجلس سنای آمریکا زیر فشار قرار گرفتن بچه ها واثرات خشونت بار را در انجام بازی‌ها تصدیق ‌کرده‌است . )

 

آقای اندرسون ادامه داد که مردم به دنبال راهی برای مقابله با مشکلات روزمره شان هستند من فکر می کنم پیامی که دوست داشتم به والدین بدهم این است که هنگامی که بچه ها بازی‌ها را بخوبی بازی می‌کنند ، آن یعنی بازی‌ها ، آن ها را در نهایت مجبور می‌کند که به طور آنی درباره جهان خشونت بار فکر کنند .

 

” اندرسون در شبکه MD این نکته را اظهار داشت . “

 

همکار اندرسون ” دیل ” می‌گوید : بازی‌های خشونت بار ویدئویی می‌تواند روی رفتار تاثیر گذار باشد ، بخاطر اینکه آن ها نیاز به مشارکت دارند .

 

دیل در ضمن می‌گوید این بازی‌های ویدئویی بچه ها را به طرف اعمال وحشیانه و خشونت بار سوق می‌دهد . ” ‌بنابرین‏ بازیگر یاد می‌گیرد که خشونت جوابی متقابل برای موقعیتهای دشوار است . “

 

تا این تاریخ اندرسون و دیل بهترین مطالعات و تحقیقات را بر روی بازی‌های خشونت بار ویدئویی و کامپیوتری انجام داده‌اند .

 

دیوید A والش استاد دانشگاه و رئیس مؤسسه‌ ملی روی وسایل صوتی و تصویری در خانواده ، در همان وقت می‌گوید :

 

” مطالعات بیشتری باید انجام شود قبل از اینکه ما ادعا کنیم که یک عاملی هست که بین خشونت بازی‌های ویدئویی و خشونت های زندگی واقعی ارتباط برقرار کند .”

 

جون شری دارای مدرک p . h . D استاد یار ارتباطات در دانشگاه پرودو در شهر ایلنوز موافق است که تحقیق را روی بازی‌های وحشیانه ویدئویی مجزا کرد در حالی که او دانشجوی دکترا می‌باشد . اما تحقیقاتش به بیش از ۲۰ مورد می‌رسد . او می‌گوید : که در یافته است اثر مشابهی در چیزی که ما از تلویزیون می گیریم . اما او می‌گوید کم بودن طول تحقیقات و شکست در تحقیقات برای عدم اعتماد به نفس شخص به معنی این است که هنوز یک سوال بدون حل است و جوابی برای آن نیست .

 

شری که عقاید کلبود و هریزه را درباره بازی‌های ویدئویی خشونت بار تصدیق می‌کند . آن ها همچنین چندین نوع از اعمال خشونت بار را در نظر گرفتند صرف نظر از اینکه تا به حال این بازی‌ها را انجام نداده اند.

 

تصور اینکه چه چیزی آن ها بازی می‌کنند ، برای بیشتر مردم آن قابل درک است .

 

‌بنابرین‏ من فکر می کنم که بعضی از مردم می‌توانند بازی‌های ویدئویی را بازی کنند و آن را به عنوان یک تفنن و سرگرمی استفاده کنند ولی بعضی از مردم مایلند بیشتر پرخاشگر باشند . ‌بنابرین‏ ما واقعا ً نیازمند آن هستیم که دریابیم که چه نوع از مردم بازی می‌کنند و چه واکنشی دارند .

 

” تود هولنشی CEO از شرکت نرم افزار id ، شرکتی که ۳D wolfenstein نامیده شده عقیده دارد : که بازی‌های ویدئویی طرناک هستند . “

 

یک عقیده مشهور و عامیانه است . او خاطر نشان کرد که یک گزارش دولتی استرالیا اعلام کرد ، که یک سری تحقیقات را بر روی بازی‌های خشونت بار ویدئویی را فاش کرد تا سال ۱۹۹۹ و همچنین شواهد نشان داده که یک سری شواهد قوی دال بر ارتباط بین بازی و رفتار یا بازی و اعتماد به نفس وجود دارد .

 

تا کنون تحقیق کمی بر روی بازی‌های کامپیوتری و ویدئویی خشن و تاثیر آن ها برکودکان و نوجوانان صورت گرفته است ، اما اگر به طبیعت کنش و واکنش‌های داخلی در این بازی‌ها توجه شود می توان یک ارتباط در آن ها یافت .


فرم در حال بارگذاری ...

« مقالات تحقیقاتی و پایان نامه – ۲-۳-۲ نظریه­ های کارکردگرا – 10پایان نامه -تحقیق-مقاله | قسمت 14 – 9 »