وبلاگ

توضیح وبلاگ من

" دانلود مقاله-پروژه و پایان نامه – ۳-۵-پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر: – 1 "

 
تاریخ: 21-09-01
نویسنده: نجفی زهرا

 

گل میرزایی و همکاران(۱۳۹۰) در پژوهشی با عنوان تأثیر مشاوره حمایتی برای دانشجویان با پیشرفت تحصیلی ضعیف پرداختند. در این مطالعه نشان داده شده است که فرضیه پژوهش مبنی بر تأثیر برنامه مشاوره حمایتی بر بهبود عملکرد تحصیلی دانشجویان پرستاری مورد تأیید قرار نگرفته است و اختلاف معناداری بین دو گروه دریافت‌کننده مشاوره (مورد) و گروه بدون دریافت مشاوره (شاهد) مشاهده نشده بود در حالی که تفاضل میانگین قبل و بعد از انجام مطالعه در پسران به طور معناداری افزایش یافته بود.

 

فاضلی(۱۳۸۳) در تحقیقی به تأثیر مشاوره در پیشرفت تحصیلی دانشجویان پرداخت.جامعه آماری این تحقیق مراکز مشاوره دانشجویی بودند. یافته‌آموزش‌ها حاکی از آن است که بین مراکز مشاوره دانشجویی از نظر دارا بودن فضا و نیروی‎انسانی متخصص تفاوت چشمگیری وجود دارد؛ ارائه خدمات بعضی از آن ها، از نظر اینکه قادر به رفع نیازهای روز افزون دانشجویان باشند، محدود است. ضریب همبستگی پیرسون نشان می‌دهد که در میان عوامل چهارگانه کلیدی مدل نظری همبستگی وجود دارد. همچنین، نتایج عملیات رگرسیونی و مدل‎سازی معادله ساختاری نشان می‎دهد که مراکز مشاوره دانشجویی می‎توانند درموارد چهارگانه مذکور در مدل نظری به دانشجویان کمک کنند و این امر می‌تواند در حل مسائل آموزشی به پیشرفت تحصیلی مؤثر منجر شود. مهم‎ترین عامل در فرایند ارائه این خدمات، کمک به کسب و ارتقای خود پنداری مثبت در دانشجویان است.

 

۲-۱۹-۲- پیشینه خارجی تحقیق

 

ولز(۲۰۰۲) در پژوهشی که با هدف کمک به دانشجویان در غلبه بر موانع اقتصادی و فرهنگی آموزشی عالی طراحی شده ، نتایج نشان داد که دانش جویان ثبت نام شده در برنامه حمایتی دو برابر بیشتر از سایر دانشجویان احتمال بافی ماندن تا زمان فارغ التحصیل را دارند.

 

توماس (۲۰۰۱) تأثیر مشاوران در حل مشکلات تحصیلی دانش آموزان را بررسی کرد.او نظرات ۲۳۶۵نفر از مراجعان به مراکز مشاوره و ۶۳۷ نفر از دانش آموزان و دانش جویان پسر را مورد سنجش قرار داد . نتیجه تحقیق نشان داد که مشاوران در حل مشکلات تحصیلی و پیشرفت تحصیلی نقش به سزایی داشته اند.

 

هدلی (۱۹۸۸)در پژوهش خود نتیجه گرفت که فعالیت‌های راهنمای و مشاوره تأثیر مثبتی روی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد.

 

فصل سوم

 

روش شناسی تحقیق

 

 

 

۳-۱- مقدمه

 

در این فصل ابتدا به بررسی جامعه آماری و روش نمونه گیری پژوهش حاضر پرداخته می­ شود. در ادامه ابزارهای پژوهش و سپس به طرح پژوهش پرداخته شده و بعد روش اجرای پژوهش و جلسات آموزشی توضیح داده می­ شود و در آخر روش­های تجزیه و تحلیل داده ­ها ارائه می­گردد.

 

۳-۲- جامعه آماری و گروه نمونه مورد مطالعه

 

جامعه آماری پژوهش حاضر شامل کلیه دانش آموزان دبیرستانی پسر دوره دوم متوسطه شهرستان باوی که در سال تحصیلی ۹۴-۹۳ در رشته‌های علوم تجربی ، علوم انسانی، فنی و حرفه ای و سال اول دبیرستان مشغول به تحصیل می‌باشند. در این پژوهش برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای استفاده شد، ‌به این شکل از بین دبیرستان‌های شهرستان باوی دو دبیرستان به صورت تصادفی (مرحله اول) و سپس از میان این دو دبیرستان ۶۰ نفر انتخاب شدند و به تصادف در دو گروه آزمایش و گواه گمارده شدند.

 

۳-۳- طرح تحقیق

 

این تحقیق یک طرح آزمایشی می‌دانی حقیقی با پیش آزمون و پس آزمون است که در آن از دو گروه آزمایش و گواه استفاده شده است.

 

 

 

جدول ۳-۱ طرح تحقیق

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پس آزمون مداخله آزمایشی پیش آزمون انتخاب تصادفی گروه ها O2 X* O1 RE آزمایش O4 – O3 RC کنترل

 

۳-۴- ابزارهای پژوهش

 

پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر، پرسشنامه سلامت عمومی‌گلد برگ،و پرسشنامه هویت فردی بردبار،شرح محتصر هریک در زیر آمده است.

 

۳-۵-پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر:

 

پرسشنامه استاندارد انگیزش تحصیلی هارتر شامل ۳۳ گویه و هدف آن بررسی انگیزش تحصیلی در بین دانش آموزان می‌باشد. این ابزار شکل اصلاح شده مقیاس‏ هارتر(۱۹۸۱،۱۹۸۰)به عنوان یک ابزار سنجش انگیزش تحصیلی است.همان‏گونه که بیان شد مقیاس اصلی هارتر،انگیزش تحصیلی را با سؤال‏های دوقطبی می‏سنجد که یک قطب آن‏ انگیزش درونی و قطب دیگر انگیزش بیرونی است و پاسخ آزمودنی به موضوع هرسؤال فقط می‏تواند یکی از دلایل بیرونی یا درونی را دربرداشته باشد.از آنجا که در بسیاری موضوع‏های‏ تحصیلی انگیزه های درونی و بیرونی هردو نقش دارند،لپر و همکاران (۲۰۰۵) مقیاس هارتر را به‏ شکل مقیاس‏های معمول درآوردند که هرسؤال تنها یکی از دلایل انگیزش درونی و بیرونی‏ در نظر می‏ گیرد.

 

۳-۶- روایی و پایایی پرسشنامه

 

قابلیت اعتماد یا پایایی یک ابزار عبارت است از درجه ثبات آن در اندازه گیری هر آنچه اندازه ‌می‌گیرد یعنی اینکه ابزار اندازه ­گیری در شرایط یکسان تا چه اندازه نتایج یکسانی به دست می­دهد.

 

پایایی این پرسشنامه توسط ظهیری و رجبی (۱۳۸۸) با آزمون آلفای کرونباخ با بهره گرفتن از نرم افزار بالای spss به دست آمده است که به ترتیب زیر می‌باشد.

 

 

 

 

 

 

نام متغیر میزان آلفای کرونباخ انگیزش تحصیلی ۹۲/۰

 

۳-۷- پرسشنامه سلامت عمومی‌گلد برگ


فرم در حال بارگذاری ...

« " دانلود پایان نامه های آماده | قسمت 5 – 9 "" فایل های دانشگاهی -تحقیق – پروژه | بند سوم: کیفر جزای نقدی – 10 " »