وبلاگ

توضیح وبلاگ من

" مقاله های علمی- دانشگاهی – قسمت 27 – 1 "

 
تاریخ: 21-09-01
نویسنده: نجفی زهرا

 

    1. . و هم مع هذا یعطلون المساجد التى أمر الله أن ترفع و یذکر فیها إسمه فلا یقیمون فیها جمعه و لا جماعه و یبنون على القبور المکذوبه و غیر المکذوبه مساجد یتخذونها مشاهد و قد لعن رسول الله من إتخذ المساجد على القبور و نهى أمته عن ذلک و قال قبل أن یموت بخمس( ان من کان قبلکم کانوا یتخذون القبور مساجد ألا فلا تتخذوا القبور مساجد فأنى أنهاکم عن ذلک) و یرون أن حج هذه المشاهد المکذوبه و غیر المکذوبه من أعظم العبادات حتى أن من مشائخهم من یفضلها على حج البیت الذى أمر الله به و رسوله و وصف حالهم یطول. فبهذا یتبین أنهم شر من عامه أهل الأهواء و أحق بالقتال من الخوارج و هذا هو السبب فیما شاع فى العرف العام أن أهل البدع هم الرافضه فالعامه شاع عندها أن ضد السنى هو الرافضى فقط لأنهم أظهر معانده لسنه رسول الله و شرائع دینه من سائر أهل الأهواء … و أیضا فالخوارج لم یکن منهم زندیق و لا غال و هؤلاء فیهم من الزنادقه والغالیه من لا یحصیه إلا الله … و أیضا فغالب أئمتهم زنادقه إنما یظهرون الرفض لأنه طریق إلى هدم الإسلام … و أیضا فالخوارج کانوا من أصدق الناس و أوفاهم بالعهد و هؤلاء من أکذب الناس و أنقضهم للعهد( همو، کتب و رسائل و فتاوى ابن تیمیه فی الفقه، ج ۲۸، ص ۴۸۲- ۴۸۴). ↑

 

    1. . رقم الفتوى( ۱۱۰۹۲). السؤال: یوجد فی بلدتنا رجل رافضی یعمل قصاب و یحضره أهل السنه کی یذبح ذبائحهم و کذلک بعض المطاعم تتعامل مع هذا الشخص الرافضی و غیره من الرافضه الذین یعملون فی نفس المهنه، فما حکم التعامل مع هذا الرافضی و أمثاله؟ و ما حکم ذبحه و هل ذبیحته حلال أم حرام؟ الاجابه: و بعد .. فلا یحل ذبح الرافضی و لا أکل ذبیحته فإن الرافضه غالبا مشرکون حیث یدعون علی بن أبی طالب دائما فی الشده و الرخاء حتى فی عرفات و الطواف و السعی، و یدعون أبناءه وأئمتهم کما سمعناهم مرارا و هذا شرک أکبر و رده عن الإسلام یستحقون القتل علیها …http:// www. ibn- jebreen. com/ fatwa/ vmasal- 29011- 9593. html ↑

 

    1. . اعلن الزرقاوی فی تسجیل بث على شبکه الانترنت« الحرب الشامله على الشیعه الروافض اینما وجدوا» فى العراق.http:// pdfstore. addustour. com/ old/ 5002 9/ 9 52841 7. pdf

      www. aljazeera. net/ knowledgegate/ newscoverage/ 4102/ 7/ 62 ↑

 

      1. . عبدالله عزّام سال ۱۹۴۱ م در قریه« سیله الحارثیه» فلسطین به دنیا آمد. در سن کوچکى به اردن مهاجرت نمود و تحصیلات ابتدایى را همان‏جا گذارند. لیسانس شرعیات خود را در سال ۱۹۶۶ م. از دانشگاه دمشق گرفت و هم‏زمان با تحصیل در سوریه به اخوان‏المسلمین مصر پیوست و در جنگ ۱۹۶۷ م. اعراب و اسرائیل شرکت کرد. سپس براى ادامه تحصیل عازم مصر شد و ارشد خود را در سال ۱۹۶۹ م. و دکتراى اصول فقه را در سال ۱۹۷۳ م. از دانشگاه الأزهر گرفت. سپس به اردن بازگشت و سال‏هاى ۱۹۹۶ تا ۱۹۷۰ م. را به تدریس در دانشگاه ادران گذراند. پس از به وجود آمدن مشکلاتى در آن‏جا به سبب حرکت‏هاى انقلابى، مدتى وى از فعالیت‏هاى سیاسى اجتماعى کناره‏گیرى کرد. در سال ۱۹۸۱ م چند ماهى در دانشگاه ملک عبدالعزیز عربستان مشغول تدریس بود. از آن‏جا براى تدریس به دانشگاه اسلامى دولتى اسلام‏آباد داوطلبانه اعزام شد. وى عامل اشتیاق به اسلام‏آباد را نزدیک شدن به جهاد افغانستان و کمک به آن مى‏دانست و از همان‏جا فعالیت در جهاد افغانستان را آغاز کرد؛ هم‏چنان‏که او از بنیان‏گذاران اصلى جنبش حماس در فلسطین نیز بود.( عبدالله عزّام، الأسئله و الأجوبه الجهادیه، ص ۳، ۲۸ و ۶۳؛ وحید مژده، افغانستان و پنج سال سلطه طالبان، ص ۵۸- ۵۹). ↑

 

    1. . عبدالله ، یوسف عزام، همان، ص ۳۸٫ ↑

 

    1. . حسینی قزوینی، احمد: ۱۳۸۱: ص۱۴۴- ۱۴۶٫ ↑

 

    1. . http://www.shia-news.com/فتاوی/۱۲۰

 

    1. . همان ↑

 

    1. . http://albarrak.islamlight.net/index.php

 

    1. . گزارش فتواها و اقدامات تکان‏دهنده تکفیریه.http ://www .seratnews .ir /fa /news /041171 ↑

 

    1. . گزارش« تابناک» منتشر شده در تاریخ ۲۸ دى ۱۳۹۱ در:http ://www .tabnak .ir /fa /news /171892 ↑

 

    1. . درباره دیوبندیه نک.: مهدى فرمانیان،« دیوبندیه»، طلوع، ش ۱۳؛ سید مهدى علیزاده موسوى، مکتب دیوبند؛ محمد طاهر رفیعى، نقد و بررسى اندیشه‏هاى کلامى دیوبندیه، پایان‏ نامه کارشناسى ارشد مؤسسه امام خمینى. ↑

 

    1. . نک.: محمد طاهر رفیعى، نقد و بررسى اندیشه‏هاى کلامى دیوبندیه، فصل آخر. ↑

 

    1. . جواد جمالى، افراطگرایى در پاکستان، فصل لشکر جهنگوى و طیبه. ↑

 

    1. . سید عبدالعزیز طباطبایى،« موقف الشیعه من هجمات الخصوم»: مجله تراثنا، شماره ۶، صفحه ۵۳٫ ↑

 

    1. . محمد موسى، طاهر عباس،« نسل‏کشى شیعیان در پاکستان تا کى و چرا؟»، دوماهنامه آفاق مهر، ش ۵۰، ص ۷۳٫ ↑

 

    1. . Machel – Graca, Consquences des conflits armes sur les enfants New York , Nations unies. ↑

 

    1. . IRIN-News org-20 aout 2003 ↑

 

    1. . Conventions of Geneva of 1949 and their Protocols additional of 1977 ↑

 

    1. . Timor ↑

 

    1. .Annan Kofi; “Children and armed conflict”:Report of the Secretary-General A/56/342 – S/2001/852, General Assembly , Fifty – sixth session , Item 127 of the provisional agenda , Promotion and protection of the rights of childrenSecurity Council, Fifty-sixth year, Source: UN Security Council, Date: 7 Sept 2001. ↑

 


فرم در حال بارگذاری ...

« " دانلود پایان نامه و مقاله | ۲-۲-۱-۳-۱-۳- آیین‌نامه استانداردهای اجرایی طرحهای عمرانی – 7 "" طرح های تحقیقاتی و پایان نامه ها | لازم به ذکر است مباحثی در بورس جهانی در این مقوله مطرح است که – 1 " »