وبلاگ

توضیح وبلاگ من

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی: بررسی تاثیر رسانه های خارج از كشور بر علاقه جوانان

 
تاریخ: 27-10-99
نویسنده: نجفی زهرا

:

مسئله قومیت و قومگرایی از مسائل مهم (اجتماعی) كشور است كه همواره در مراحل تبدیل شدن به مسئله امنیتی است، دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی جهت ضربه زدن به این نظام از تمامی شگردها و شیوه ها اعم از تحریم اقتصادی، تحمیل جنگ 8 ساله، متهم كردن به عدم رعایت حقوق بشر استفاده كرده و به حول قوه الهی موفق نشده است و سرد مداران زور و استكبار جهانی راه و شیوه جدیدی كه انتخاب كرده اند بر هم زدن امنیت داخلی كشور با تحریك قومیتها می باشد و علنا در این رابطه بودجه كلانی اختصاص داده شده و سیاستمداران آمریكا اعلام كرده اند در ایران پتانسیل قومیتها وجود داشته كه چندین سال است كه از آن بی خبر بوده اند در نتیجه پس از آن توجه خاصی بر تحریك قومیتها كرده اند و نا آرامیهای استان خوزستان و استان های آذری نشین كشورمان در سالهای اخیر نتیجه اقدامات آنان میباشد.

در این رابطه نقش رسانه های گروهی بسیار با اهمیت و حساس است بطوریكه اغتشاش خرداد سال 85 شهرستان اردبیل در رابطه با موضوع كاریكاتور روزنامه ایران توسط رسانه های خارجی به ویژه شبكه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان و شبكه های راه اندازی شده توسط عناصر قوم گرا كه از آمریكا پخش می گردد هدایت می شد و این شبكه هابا پخش برنامه های تحریك آمیز و غلو كردن موضوع در صدد كشاندن مردم به خیابانها و صحنه های درگیری و رویاروی مردم با مامورین بودند كه در این تحقیق به شناسایی رسانه های مذكور همچنین تاثیر آنان بر علاقه جوانان بر پان تركیسم پرداخته ایم كه انشاء قابل بهره برداری خواهد بود.

بیان مسئله:

نظام مقدس جمهوری اسلامی در زمانی پیروز شد كه كشور ایران كاملا تحت نفوذ امپریالیسم غرب بود و این نظام كه برگرفته از مكتب مقدس اسلام به ویژه مذهب تشیع بود اهداف سلطه جویانه ابر قدرتهای غرب و شرق را در كشورمان نفی كرده ابر قدرت غرب كه حامی حكومت استبدادی ایران بود و بر ثروت ملی كشور خیمه زده و غارت میكرد توان مقابله با ایمان و وحدت و رهبری انقلاب را از دست دادند

دانلود مقاله و پایان نامه

 و بصورت مفتضحانه خاك پاك كشورمان را ترك كردند.

این شكست برای آنان نه تنها درس عبرت نشد بلكه به روش های گوناگون از جمله تحریم اقتصادی، تحمیل جنگ 8 ساله، تقویت وابستگان داخلی در مورد بر اندازی نظام مقدس اسلامی برآمدند تا مجددا كشور پهناور ایران اسلامی را به سلطه خود در آورند. با توجه به اینكه همه این توطئه ها یكی پس از دیگری با لطف خداوند و اتحاد مردم و تدبیر مسئولین نظام خنثی گردید. لذا اكنون این دشمن دیرینه نظام اسلامی توطئه شوم دیگری را طراحی كرده است كه این توطئه تحریك قومیتها و ایجاد درگیری قومی، جهت تجزیه كشور پهناور ایران به دست قوم گرایان میباشد. و در این راستا با تصویب بودجه و حمایت از قومیتها، راه اندازی شبكه های تلویزیونی و تبلیغ بسیار وسیع قوم گرایی اقدام به برهم زدن امنیت داخلی كشورمان را می نمایند كه ناآرامی های اخیر خوزستان و استانها ی آذری نشین كشورمان نمونه ای از اقدامات آنان می باشد.

در این راستا نقش رسانه های خارجی بسیار با اهمیت است همواره با پخش برنامه های تبلیغی درصدد تحریك احساسات جوانان میباشند. بطوریكه شبكه های تلویزیون گوناز تی وی و تعداد ی از شبكه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان در جریان اغتشاش خرداد سال 85 شهرهای آذری نشین نقش مهمی را در تحریك و هدایت عناصر قوم گرا ایفا می كردند و با پخش لحظه به لحظه ناآرامی ها و پخش خبرهای كذب مبنی بر كشته شدن تعداد زیادی از مردم به دست پلیس، مردم را تحریك و هدایت می كردند.

با توجه به اینكه موضوع قومیت گرایی و پان تركیسم به موضوع امنیتی تبدیل شده و گردانندگان پان تركیسم امنیت ملی را نشانه رفته اند و اهداف تجزیه طلبی را دنبال میكنند و در

این راه رسانه های خارج از كشور رسالت پشتیبانی از آن گروه را بعهده دارند. لذا اگر چه بیداری و غیرت آذری زبانان كشورمان و حس وطن پرستی و حمایت از نظام مقدس اسلامی همه توطئه آنان را خنثی خواهد كرد ولی باز هم نمیتوان نسبت به آن بی تفاوت ماند. به همین دلیل در این پروژه تحقیق، تلاش شده است كه تاثیر رسانه های خارج از كشور بر علاقه جوانان به پان تركیسم در شهرستانهای اردبیل، پارس آباد و مشگین شهر مورد بررسی قرار گیرد كه انشاء الله نتایج حاصله از آن در حل بعضی از مشكلات مؤثر باشد.

***ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون به هم بریزد

یا بعضی نمادها و اشکال درج نشود ولی در فایل دانلودی همه چیز مرتب و کامل و با فرمت ورد موجود است***

متن کامل را می توانید دانلود نمائید

 

چون فقط تکه هایی از متن پایان نامه در این صفحه درج شده (به طور نمونه)

 

ولی در فایل دانلودی متن کامل پایان نامه

 

 با فرمت ورد word که قابل ویرایش و کپی کردن می باشند

 

موجود است


فرم در حال بارگذاری ...

« پایان نامه ارشد رشته روانشناسی: مقایسه رابطه میزان افسردگی ما بین دو گروه افراد ورزشكار و غیر ورزشكارپایان نامه ارشد رشته روانشناسی: بررسی تاثیرات مشاوره گروهی والدین به شیوه شناختی رفتاری »